Menu
0
Kundvagn
Du har inga produkter i din kundvagn.
9789170921858

Massmedier - Press, radio och tv i den digitala ti

REAHadenius Stig


Pris 80 kr
Rabatt

Finns i butik och skickas från oss senast nästa vardag.

Antal i butik:
6
REAHadenius Stig
Medieområdet har de senaste decennierna förändrats radikalt. En allmän avreglering av mediemarknaden har lett till nya kanaler inom radio- och tv-området och en helt ny konkurrenssituation för såväl public service-medierna som dagspressen. Framväxten av internet har medfört en grundläggande förändring för både produktion, distribution och konsumtion av massmedier. Samtidigt bygger dagspress, radio och tv på gamla traditioner som fortfarande spelar en viktig roll.Den snabba utvecklingen och den omfattande medieforskningen gör att boken allt oftare måste uppdateras. Denna helt omarbetade upplaga bygger på de tidigare upplagorna, men samtliga kapitel är omskrivna och boken har fått en något förändrad uppläggning. Både framväxten och aktuella villkor för alla viktiga massmedier dagspress, radio, tv och internet blir utförligt belyst med fokus på Sverige, men med globala utblickar. Också journalistikhistorien och dagens journalistik får stort utrymme, liksom aktuella trender i mediepubliken.Massmedier har blivit en klassiker och ett standardverk som är nödvändigt både för de som vill sätta sig in i vad som händer i medievärlden och de som vill hålla sina kunskaper aktuella inom medieområdet. Första utgåvan utkom 1970, och detta är den tionde, uppdaterade utgåvan.Stig Hadenius, f 1932, d 2010, fd professor i journalistik vid Stockholms universitet, Lennart Weibull är professor i massmedieforskning vid Göteborgs universitet och Ingela Wadbring är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet i Sundsvall.
Bandtyp: Inbunden
Artikelnummer: 9789170921858

Kontakta oss

Sysslomansgatan 7
Box 2071, 750 02 Uppsala
Tel: 018-653330 Fax: 018-653334
Ordinarie öppettider: vardagar 9-18, lördagar 10-15
Stängt lördagar i juli.

info@studentbokhandeln.se
Facebook | Instagram | Twitter